Islamic Republic Regime March 2008 Elections انتخابات اسفند 1386 در رژیم جمهوری اسلامی

 

لغو امتیاز نشریات و فیلتر سایت ها هنگام انتخابات مجلس رژیم جمهوری اسلامی

کاریکاتور: تقلب در انتخابات- نیک آهنگ کوثر

نه شما مجلس ما هستید نه ما امت شما ...! ( تلخ نوشته های یک مشهدی )

شکست رژیم در نمایش انتخابات مجلس حکومت ولایت فقیه(نماینده خدا در روی زمین) از سه زاویه:

1- واکنشهای درون حاکمیت

احمدی نژاد با همان لحن سابقه دار "سرزمین آسمانی ایران را نور باران" توصیف و به خامنه ای تبریک گفت.

جبهه مشارکت غرولند کنان از "زمینه سازیهای غیرقانونی و ناعادلانه و سد مجریان و ناظران انتخابات"، شکوه کرد و، نتیجه نمایش انتخاباتی را که حتی با پس گردنیهای حقارت بار و تکراری خامنه ای در آن شرکت کرده بودند، علت پس ماندگی خود برشماردند.

تنها دو روز بعد از نمایش انتخابات، 10 نشریه که امکان داشت شرح بیشتری از بی آبرویی رژیم بدهند، توقیف شدند و تهدید های بیشتر از پیش آغاز گشت.

2- مردم:

 مردم ایران با تمسخر و به هیچ گرفتن این نمایش، مشغول تدارکات جشن عید نوروز شده و توهین نمایش انتخابات فرمایشی را با رونق دادن به برگزاری سنتهای ایرانی- که مورد تنفر رژیم است- پاسخ دادند.

بسیاری از خبرگزاریها و برای نمونه آسوشیتدپرس، از عدم شرکت مردم و خلوتی حوزه های انتخاباتی گزارش دادند.

3- طرفهای خارجی:

 در صحنه خارجی نیز آمریکا و اتحادیه اروپا شرایط انتخابات را "دور از استانداردهای بین المللی" دانسته و آنرا به رسمیت نشناختند. آقای مک کورمک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، به مردم ایران پیام "همدردی" داد.

اتحادیه اروپا نیز در اظهار نظر رسمی، انتخابات را "ناعادلانه" توصیف و "عمیقا" ابراز "نگرانی" کرد.

اتحاد و همبستگی نانوشته مردم ایران در پاسخ منفی به رژیم، شکستی برای حکومت  ولایت فقیه(نماینده خدا در روی زمین) به حساب می آید. این عکس العمل نیز برگیست دیگر از کتاب جنبش آزادیخواهی مردم ایران علیه رژیم ظلم.

 

نمایش انتخابات به پایان رسید! مقاله امید حبیبی‌نیا در هفته نامه سوسیالیستی "پیشرو" چاپ سوئیس-.. در کشوری که دهها سال است با دیکتاتوری دست به گریبان است، انتخابات نمایشی بیش نیست که با تحریم اکثریت مردم روبرو شده است. Die Wahlshow

چرا سلطان ( علي خامنه اي ) به راي مردم نياز دارد ؟ خامنه اي بدون استفاده از مفهوم “دشمن” قادر به سخنراني نيست و دشمن مفهوم مرکزي گفتمان اوست، شرکت در انتخابات را هم جهاد عليه دشمن قلمداد کرده است. فرمانده کل قوا فرمان جهاد را صادر کرده است. جهاد تازه او، شرکت يکپارچه ي همه ي مردم در انتخابات 24 اسفند است. از نظر نتيجه، خيال سلطان کاملاً راحت است، چون به وسيله شوراي نگهبان پيشاپيش شمار زيادي از دشمنان را از ميدان جنگ حذف کرده و حداقل دو سوم مجلس آينده را از هم اکنون به وي تقديم کرده است .سلطان که در جهادي بدون جنگ پيروز شده است، براي مشروعيت بخشيدن به اين جنگ نامشروع، به حضور گسترده ي مردم نياز دارد. اما چرا سلطان به رآي مردم نياز دارد؟

عکس: بفرمائید حاج آقا سوراخ اینجاست !

سانسورخبری:اخراج تمامي خبرنگاران غیرخودی از وزارت كشور

اخراج نماينده ميز نظارت احزاب بر انتخابات از استانداري قزوين

گزارش روزنامه فرانسوی اکس‍پرس از فعاليت انتخاباتي كانديداها در قزوين

فرق احمدي نژادها و خاتمي نژادها به مناسبت انتخابات و مشکل فراموشي  هادي خرسندي این دو حیوان ز جنگل آمده اند... جنگلی که «حکومت دین» است- رسمشان پاره کردن انسان... خوردن مغزشان هم، آئین است- پی تکمیل یکدگر هستند... حاصل جمعشان میانگین است-این یکی گر خر است، آن پالان.... آن اگر اسب، این یکی زین است- این اگر چشم، دیگری اشک است... این اگر بینی، آن یکی فین است- ارتباط میان این دو نفر... ارتباط دعا و آمین است-اختلافی میانشان گر هست.... کم و بیش از برای تزئین است-ورنه کلاًًٌ شبیه یکدگرند.... این یکی تانک و آن یکی مین است-این از آن احمدی نژادتر است.... آن یکی خاتمی تر از این است-هر دو انسان-گریز و حیوان-ذات.... بر محمد و آل او صلوات

عکسانتخاب :یا رآی بدید یا آدامس بخرید من به عنوان یک ایرانی آدامس می خرم . شما هم این عکس رو ببینید و تصمیم بگیرید.

عکس  سوتی جالب انتخاباتی سایت وزارت کشور نام پدر کاندیدا : فاطمه!

دادن یا ندادن، مسئله این است   تحریمی‌ها می‌گویند: فایده ندارد. چند بار در دوم خرداد و دوره‌ی دوم خاتمی و مجلس ششم امتحان کردیم، آزموده را آزمودن خطاست. خاتمی بی‌عرضه بود. قدرت بیست ملیون رای را داشت اما سکوت کرد. دو تا لایحه را هم نتوانست به مجلس ببرد. مجلسی که نتواند دو لایحه دلخواهش را تصویب کند به چه دردی می‌خورد؟ انتخاباتی‌ها می‌گویند: چه نشسته‌اید که دوران بدتری سراغمان می آید. رای ندادن شما تنها راه را برای تمامیت‌خواه‌های نظامی باز می‌کند. هر چه بیشتر باشیم فرصت آنها کمتر خواهد بود. این چند سال فهمیدیم که رای ندادن فقط جا را برای گروهی نظامی و بله‌قربان گوی مجلس هفتمی باز می‌کند. هیچ نظامی با رای ندادن مردمش مشروعیت خود را از دست نمی‌دهد. تقصیر خودمان بود که حتا احمدی‌نژاد هم انتخاب شد اگر تحریم نمی کردیم انتخابات ریاست‌جمهوری را، شاید الان وضع بهتر بود... من دوستانی از هر دو گروه دارم. خودم تا چند ماه پیش انتخاباتی بودم. دوست داشتم با اصلاح بلند‌مدت کار‌ها به سامان برسد. به خاتمی امید داشتم و فکر می‌کردم او می‌تواند جز تغییرات سطحی، منافع ملی را به راضی نگه داشتن دل برادر بزرگ ارجح بداند. اما وقتی می‌بینم فایده‌ای ندارد چرا هر چند سال یکبار تکرار اشتباه کنم. حالا که عده‌ای می خواهند به قول خاتمی مظلومانه و با نشاط رای بدهند تصمیم خودشان است اما بدانید گره کور سیاسی در ایران با انتخابات فرمایشی از بین نامزدهایی که برایتان انتخاب شده‌اند باز نمی‌شود. با رای ندادن می‌شود یک نه بزرگ را سر همگی‌شان فریاد زد، اما با رای دادن تنها این سیکل معیوب را تکرار می‌کنیم.

پدر سوختگی های انتخاباتی ...!  ( تلخ نوشته های یک مشهدی با نزدیک شدن به زمان انتخابات بازار انواع پدر سوختگی های تبلیغاتی هم داغ شده و بعضی از کاندیداها که مجلس رو مدینه فاضله و کعبه امال خودشون میدونند برای رسیدن به اون از هیچ کاری رویگردان نیستند ! فعلا منحرف کردن افکار عمومی به هر نحوی در صدر امور قرار داره ! قیافه گرفتن های معصومانه با لبخند های انچنانی هنوز هم برای فریب قشر سنتی کار امده ! دگمه های زیر گلو بسته ! جای مهر های نمایان در روی پیشانی ! همه و همه سعی در جلب و جذب مخاطب داره ! همه خودشون رو نوکر و خدام ملت میدونند و له له میزنند برای خدمت کردن ! برای قشر تحصیل کرده و فرهنگی هم ژست های قلم به دست گرفته و پشت میز نشسته با حالت فکورانه .... انگار که فقط منتظره بره مجلس تا تمام مشکلات کشور رو به طرفه العینی حل کنه ! برای قشر رمانتیک و حساس هم گل در دست گرفتن و وعده های رنگارنگ دادن با تیپ های جوان پسند ! یه عده هم پارو فراتر گذاشته و دست به اعمال فریبکارانه میزنند ! مثلا در یکی از شهر های شمالی نماینده ای اگهی های ترحیم خودش رو به وفور چاپ و در سطح شهر پخش کرده ! از اینطرف هم روز بعد بلافاصله تکذیبیه فوت خودش رو از طریق درج در جراید و اگهی های فراوان در سطح شهر پخش کرده و نوشته که به کوری چشم دشمنان زنده است و هدفی جز خدمت به خلق ندارد و این عمل ناجوانمردانه اعلام فوت او کار رقبای انتخاباتی بوده و انشالله با رای مردم به مجلس رفته و مشت محکمی به دهان دشمنان خواهد زد ! جل الخالق ! کاندیدایی که بخواد نمایندگی مجلس رو با گول زدن مردم به دست بیاره قطعا در مجلس هیچ غلطی نمیکنه الا بستن بار خودش و فک و فامیل متعلقه ! ..... ماها ول معطلیم !

کاریکاتور؛ کارگاه انتخاباتی ولی فقیه بدون شرح!

رشد قارچ گونه نشریات زرد انتخاباتی  چند ماه پیش نیز سعید حجاریان تئوریسین اصلاح طلبان حکومتی که خود تجربیات زیادی در زمینه های امنیتی _ اطلاعاتی و جنگ روانی دارد بر استفاده از نشریات زرد برای پیروزی در انتخابات تاکید کرده بود.

اگر رای دادن چیزی را عوض میکرد تا بحال غیر قانونی اش کرده بودنداین جمله ای است که در حدود یک قرن پیش توسط اما گولدمن زده شده بود و از آن زمان تا به امروز در جوامع انگلیسی زبان به شعاری مشهور در مقابل انتخابات فرمایشی درآمد

اخبار به شدت متناقض از شمارش آرای تهران؛ موج سردرگمی در پایتخت

توصیفات خبرنگار کیهان از رای خامنه ای  همه برخاسته اند و غرق تماشاي رهبرند، قرار است چه بكنند، عاشقي كه سؤال و جواب ندارد!! ما تمام اين شيريني هاي ماندگار در كنج دنج «ذهن و چشم و دلمان» را در پنج دقيقه حس كرديم! دل از من برد و روي از من نهان كرد.../8.20 دقيقه بود كه پرده هاي آبي حسينيه بي قرار شدند و آقا در قاب تصوير چشم هاي ما جا گرفت و صداي صلوات بر نازنين دردانه آفرينش حتي خارجي ها را هم به وجد آورد تا زمزمه جمع را همراهي كنند. ساقي بيا كه يار ز رخ پرده بر گرفت كار چراغ خلوتيان باز در گرفت...

برنامه های علی مطهری (کاندیدای مجلس از تهران) برای حجاب

ابوترابي ،نايب رييسي كه در آستانه حذف بود به يكباره نفر اول انتخابات در قزوين اعلام شد!

شعری وصف حال انتخابات  روز بیست و چهارم اسفند *انتخابات ملتی دربند*که درآخر به زور هر ترفند*دولت از مردمش شود خرسند*میهن از مردمش بُود غمگین

فضا سازی برای دخل و تصرف در آرا

دست پخت جدید و مشترک احمدجنتی- علی خامنه ای-مجلس هشتم نماینده یک سوم مردم ایران

عکس و خداوند "جمعه" را آفرید !بدون شرح !

بر مزار پدر  ـیادت می آید پدر، پنج ساله بودم که مرا بر گردن خود نشانده و از این سوی شهر به آنسوتر ترهای شهر می بردی تا در میان انبوه جمعیتی فرو رویم که حق خود از استقلال و آزادی را فریاد می زدند. و در میان فریادهایشان جمهوری، عدالت و برابری و سهمشان از بیت المال را یکجا طلب می کردند. یاد دارم که من از هجوم آن جمعیت رها شده می ترسیدم و تنها اطمینان و آغوش تو بود که مرا وامی داشت بر این ترس غلبه کنم.**** .......................**** پدرم می دانی لقب جدیدمان چیست به ما می گویند قشر آسیب پذیر و مستکبرین آنروز نیز مرفهین بی درد امروزند. پدرم آمده ام پیمان بشکنم، می دانی که بسیار دوستت دارم و یادم مانده است که در شب آخر دستم را گرفتی و به نام خواندی در حالی نای باز کردن چشم نداشتی و به من گفتی از هرچه گذشتی از انقلاب هرگز نگذر. پدرم نه دیگر بس است. دیگر این زمستان را تحمل نتوانم. ببخش که عهد می شکنم. اما بدان اینبار دیگر رای نخواهم داد. با اینکه بسیار دوستت دارم.

رای دادن ‍‍‍‍- George Carlinبه مناسبت انتخابات در ایران...

اعتراض به قرار گرفتن وزير كشور در نقش سخنگوي اصولگرايان

کاریکاتور التماس برای کسب مشروعیت بدون شرح

سوال من از تمام کسانی که رای می‌دهند شمایی که رای می‌دهید چگونه می‌توانید شکایت به نهادهای بین‌المللی حفظ حقوق بشر ببرید و نسبت به اجرای احکامی چون سنگسار در کشورتان اعتراض کنید وقتی عده‌ای نماینده‌ی متحجر به عنوان حافظ قانون اساسی جمهوری اسلامی، به عنوان قانون‌گذار مجلس این کشور، به پشتوانه‌ی نمایشی که شما جزئی از آن بوده‌اید و با تظاهر به منتخب بودن از سوی شما ادعا می‌کنند «اجرای چنین احکامی با خواست خود مردم ایران صورت می‌گیرد»؟ فکر می‌کنید آن‌روز کسی از شما خواهد پرسید روز انتخابات به چه کسی رای دادید؟ خیر! تنها اتفاقی که می‌افتد جمهوری اسلامی به اتکای مجلسی که به دروغ منتخب شما معرفی می‌شود توی دهان سازمان‌های حامی حقوق بشر خواهد زد. و این تنها مثال کوچکی است از فاجعه‌ای که ما خودمان خلق می‌کنیم.

عکس امید تو کجا بودی؟

عکس روز: شرکت در انتخابات - وظیفه یا حق  نگاهی به یکی از سخنان انتخاباتی  خامنه ای.

تنور سرد انتخابات و حسرت نان گرم ! ( تلخ نوشته های یک مشهدی

پس از جام جم ، روزنامه ایران هم لیست اصلاح طلبان را جعل کرد !‍‍‍

مردم ایران=ستارگان فیلم‌های پورنو یکی مثل کامران نجف‌زاده: هدف شما از شرکت در انتخابات چیست؟ یکی از مردم ایران: در انتخابات شرکت می‌کنیم تا در صحنه حاضر باشیم و به دشمنان انقلاب بفهمونیم که مردم ایران هیچ‌وقت صحنه را خالی نمی‌کنند. نتیجه‌گیری غیراخلاقی: مردم ایران=ستارگان فیلم‌های پورنو

ارای سنتی و افکار متحجرانه ..تلخ نوشته های یک مشهدی

اعتراض اصولگرایان به تخلفات گسترده اصولگرایان درانتخابات مجلس هشتم

عکس انتخابات مردمی کاریکاتور

پشت درهای بسته کاخ قدرت خامنه ای چه باید کرد؟ساسان آقایی این پاسخی است به پرسش کریم ارغنده پور؛«پس از انتخابات چه خواهید کرد؟»...تجربه‌ی این چند سال نشان داده که راه "اصلاح نظام" بسته است یا دست‌کم برای «غیرخودی‌ها» بن‌بست.اگر بپذیریم که "اصلاحات" دو طریقت می‌پیماید؛اصلاح بدنه‌ی نظام و اصلاح بنیادین این را هم باید سرانجام بپذیریم که اصلاح بدنه روزی به اصلاح بنیادین ختم می‌شود.به گمانم،اگر برخی دوستان اصلاح‌طلب هنوز این را نفهمیده‌اند،به جایش راس حاکمیت ایران دوبله نکته را گرفته و برای همین هم هست که راه ورود اصلاح‌طلبان غیر خودی و حتا کسانی که شاید واقعن غیرخودی نباشند اما برای آن‌ها مخاطره‌آمیز محسوب می‌شوند را کلن مسدود کرده.در چنین وضعی یا شما باید از اصلاح‌طلبی توبه کنید(همان‌گونه که برخی برای تاییدصلاحیت در انتخابات اخیر در پیشگاه شورای نگهبان تواب شدند و برخلاف وعده موسوی لاری در جلسه با روزنامه‌نگاران در لیست ائتلاف اصلاح طلبان هم قرار گرفته‌اند) یا بشوید چیزی شبیه مهدی کروبی که به درد زینت‌مجالس می‌خورد و نه چیزی بیش‌تر.در هر دو گزینه،اصلاحی در کار نیست،پس چرا من باید رای خودم را حرام کنم؟به این دلیل چیزی دیگری را هم بی‌افزایید.اگر گفتم راه اصلاح تنها برای غیرخودی‌ها بن بست است،یک "سلمانی آبرومند مدل آلمانی" برای خودی‌ها نه تنها آزاد است که این روزها واجب کفایی هم محسوب می‌شود....در این شرایط من ایده‌ای دارم؛بهتر است،اصلاح پوستی را به خود نظام بسپاریم و خودشان را با تقسیم قدرت تنها بگذاریم."قدرت شیرین است" و می‌بینید که در غیاب رقیب،چگونه دو طیف احمدی‌نژادی و قالیبافی را به جان هم انداخته.البته ترجیح من این است که با طیف قالیباف سرکار داشته باشیم اما خب از هر طرف که کشته شود،به سود اسلام است...(مقاله ای بلند و خواندی به نظرم آمد،من تنها بخشی از آن را این جا گذاشتم

دوستان طرفدار تحریم انتخابات لطفا ببینند  اتفاقی که ممکنه ۲۵ اسفند بیفته!

تبلیغ ۲۴ اسفند در اهواز؛دیدنیه!بابا بسه دیگه چپ و راست میری هی میگن رای بدین؛ندین من که حسابی گیج شدم؛تفلکی این شهروند ایرانی چی میکشه...!ولی جدا عکس زیباییه!

تحریم انتخابات وظیفه ملی؟ بدون شرح!

به ارواح خاک مشروطه  قبل از اینکه حرف‌های جدی را بنویسم، بگویم که اگر دلم می‌خواست رای بدهم کاغذ رای را به داخل تلویزیون می‌انداختم چون این روزها ازش به عنوان صندوق رای استفاده می‌شه! اما انتخابات! همانطور که از نوشته‌های طنز پیشین من برمی‌آید قرار نیست رای بدهم. برای محکم‌کاری هم که شده نرفتم شناسنامه‌ی جدیدم را از ثبت احوال بگیرم! کارت ملی هم که ندارم! امیدوارم آن‌ها هم با شناسنامه‌ی من رای ندهند!!! می‌ماند دلایل رای ندادن. بیشتر روی سخنم با اصلاح‌طلبانی است که خودشان را به در و دیوار می‌کوبند تا رای جمع کنند و بگویند که برای بدتر نشدن اوضاع هم که شده بروید رای بدهید و بودن بهتر از نبودن است و این حرف‌هایی که دیگر پشیزی برای من ارزش ندارد. من نمی‌دانم چرا همه دلشان نمی‌خواسته رای بدهند و حالا نشسته‌اند فکر کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که رای دادن به اقلیت اصلاحات کار صحیح‌تری است. خود اصلاح‌طلب‌ها هم نمی‌دانند کدام گزینه‌ی بهتری است رای دادن و یا رای ندادن که اگر می دانستند شخصیت بزرگ اصلاح‌طلبی چون محمدرضا عارف انصراف نمی‌داد. پس حق بدهید که ما وارد این سردرگمی نشویم...

توسط وزارت کشور صورت گرفت: حذف نام شکوری راد نامزد اصلاح طلبان از لیست داوطلبین در شب انتخابات

دكون جمهوري اسلامي هر بازار و دكاني براي گرم شدن احتياج به مشتري داره وگرنه بايد دكونش رو تعطيل كنه

کدام اصلاح‌طلب؟ کدام اصلاحات؟ می‌خواستم..ا بروم مثل بچه‌های خوف و مثبت و انقلابی به لیست 30 نفره یاران و یاوران و رفقای خاتمی رای بدهم که خوب فکر کردم دیدم همان رای ندهم بهتر است؛ چرا که اگر مجلس دست اصلاح‌طلبان بی‌افتد جز اینکه مجلس و دولت 4 سال و اندی در سر و کلّه هم بزنند و علیه هم جبهه بگیرند… و غیر از این بعید می‌دانم چیز دیگری عایدمان شود. تأیید صلاحیت‌ِ اصلاح‌طلبان هم روی اصل «حضور» و مشارکت مردم بود. خرشان که از پل گذشت خودشان می‌دانند چه دماری از روزگار راه‌یافته‌گان(اصلاح‌طلبان) به مجلس در بیاورند. اگر عمر اصلاح‌طلبی در ایران به سر نیامده باشد برای من یکی تمام شده است بخاطر اینکه اصلاحات و انتظارتی که من از نماینده اصلاح‌طلبم توقع دارم را بعید می‌دانم بتواند حتّی در حدّ حرف از آن در مجلس سخنی به میان بیاورد...

عباس عبدی: شرکت در انتخاباتی بی‌محتوا بی‌معناست عباس عبدی، در مصاحبه با دویچه وله انتخابات مجلس هشتم را تحلیل کرده و می‌گوید که این انتخابات بی‌مضمون است، چون پای انتخاب در بین نیست؛ نه برنامه‌ای در کار است و نه شخصیت‌های مهمی در برابرهم ایستاده‌اند. او شرکت در انتخابات را بی‌معنا می‌داند، اما آن چنان بی‌معنا که شرکت در آن را مجکوم نمی‌کند. بی‌معنایی به اوج خود رسیده است! اگرچه گفته می‌شود فضای حاکم بر تبلیغات انتخاباتی چندان داغ نیست، اما بحث برسر شرکت یا عدم شرکت هم چنان با حساسیت دنبال می‌شود. گروهی از دانشجویان و فعالان ملی مذهبی شرایط حاکم بر انتخابات را چنان ناعادلانه و غیرمنطقی ارزیابی می‌کنند که تنها شرکت نکردن را پاسخی درخور به فراخوان انتخابات می‌دانند. و ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان، یعنی تنها نیرویی که توانسته عده‌ای را برای رقابت انتخاباتی با اصولگرایان معرفی کند، می‌خواهد شانس‌اش را برای زور‌آزمایی را از دست ندهد. ولی در این میان تحلیل گرانی هم هستند که معتقدند شرکت یا عدم شرکت، چیزی را عوض نخواهد کرد. عباس عبدی از این جمله است.

گ.. گیجه سیاسی یا بلوغ سیاسی ...! ( تلخ نوشته های یک مشهدی اینروزا سیاست برای خیلی ها عین نون شب شده ! اما اغلب ماها ( با شما ها نیستم ) در امور سیاسی دچار گه گیجه هستیم و هیچ خط و مشی مشخصی نداریم ! نشستیم ببینیم کی چی میگه تا به به کنیم یا اه اه کنیم ! اگر حرفی مطابق میل ما بزنه ای والله میگیم و شجاعتش رو تحسین میکنیم و میگیم دمت گرم ! ای ول ! کارت درست ! خوشم اومد ! اصلا به این توجه نمیکنیم که این بابایی که داره این حرف رو میزنه کی هست ! چی هست ! خودش چی گهی هست ! چه غلطی کرده ! نکنه داره سیاهمون میکنه ! نکنه دارن سیاهمون میکنن ! هیچکدوم از اینا برامون مهم نیست و فقط مهم اینه که سازی که ما دوست داریم رو زده ! برادر اقای قپز منقل که سالها در خارج بوده و ما اصلا خبر نداشتیم که قپز منقل برادری هم داشته میاد یه مصاحبه میکنه بر ضد مثلا رییس جمهور اونوخ زود تو بوقش میکنیم و ای ول بهش میگیم ! یکی نمیگه خود این بابا کجا بوده ! چه کرده ! کی هست ! هدفش چیه ! اون اقای دیگه توی وبلاگش میاد گیر میده به رییس جمهور زود میگیم دمت گرم ! چی میشه همه شیخا مثه تو باشن تپلی ! خیلی باحالی ! فلانی دوستت داریم ! ای بابا ! اقایی که تا دیروز چشم دیدنش رو نداشتیم تا میاد مثلا بر ضد رهبری یه چیزی میگه زود حلوا حلواش میکنیم و میگیم تو دیگه کی هستی ! ای ول به مرامت ! شیر دل که میگن به تو میگن و الخ ! ممکنه حالا همه اینا همون حرفای خودمون رو بگن اما چون از دهن اینا در میاد برامون ملکه میشه ! خوشمون میاد ! ماها هنوز نمیدونیم باید رای بدیم یا ندیم ! ماها هنوز نمیدونیم کاندیداها همه التزام به جمهوری اسلامی و ولایت و قانون اساسی دارن ! ماها هنوز نمیدونیم جمهوری اسلامی رو دوست داریم یا نه ! اما همین ماها خیلی راحت میذاریم خیلی ها با ما بازی کنن و سیاهمون کنن ! ماها هیچکدوم به بلوغ سیاسی نرسیدیم ! هنوز دهنمون بوی شیر میده ! ثبات سیاسی و استقلال رای نداریم ! همش چشممون به دهن دیگرانه ! هیچوقت سعی نکردیم صاحب رای و صاحب سلیقه باشیم ! ماها سیاهی لشگر هایی هستیم که گه گیجه سیاسی داریم ! شایدم نوچه های ناخواسته سیاسی ! ( بخدا با شما نیستم ! شما همتون سیاست مدار های صاحب رایید ! خودم و امثال خودم رو گفتم !

همراه نظام نمی شوم عزیز امروز با يك سرهنگ سپاه بحثم شد. بحث بر سر انتخابات روز جمعه بود كه كمي بالا گرفت و به ناراحتي منجر شد. خيلي رك بگويم كه اين سپاهي مرد كه همه زندگي‌اش از نظام تامين مي‌شود، به شدت از نظام حمايت مي‌كند و آنقدر خطرناك مي‌انديشد كه غير هم انديشان خود را بي‌ناموس مي‌پندارد و درست همين جا من هم داغ كردم و جوابش را سخت دادم كه امثال آرمين و تاج‌زاده و بهزاد نبوي را بي‌ناموس خطاب كرد. نتوانستم دوام بياورم. با اينكه وظيفه هستم و دوره خدمت ضرورت را مي‌گذرانم اما حسابي جوابش را دادم. نمي‌توانست و راستش را بخواهيد در توانش نبود تا با من طرف شود؛ آنقدر كم سواد است كه از پس من هم بر نمي‌آمد. از ولايت فقيه چيزي نمي‌داند و اساسا صفت مطلقه را در مورد رهبر نمي‌داند كه چيست و چگونه وارد اختيارات رهبري شده است، آنوقت يك ساعت از وقت بحث را به رهبري اختصاص داد كه تماما دفاع ناشيانه بود...  

من قول می‌دهم اگر انتخاب شدم، در طول مدت نمایندگی‌ام هیچ گْهی نخورم/ زیتون  ملت شریف ایران، به من رأی بدهید! چون مقام معظم رهبری و همینطور رسانه‌ها دستور اکید دادند که کاندیداها از دادن شعارهایی که عملی نیست پرهیز کنند،‌ و شما هم در مصاحبه‌ها بر این گفته صحه گذاشتید و گفتید که ما از نمایند‌ه‌ها توقع ناممکن نداریم لطفا شعار ندهند. من هم اطاعت امر کرده و شعار نمی‌دهم .

من یک اصلاح طلبم. پس رأی نمی دهم. به ۱۷ دلیل!  ـ

آقای نبوی، فریاد اعتراض علیه نمایشی که اهانت به شعور و اراده ی ملت است را مورد طعنه و ریشخند قرار ندهید

انتخابات! (مینی مال

رای نمیدهمچند ماه پیش، وقتی شورای نگهبان و باقی اصولگرایان قسم جلاله خورده بودند که مانع تکرار مجلس ششم شوند عده‌ای نمی‌خواستید واقعیت‌ها را ببینند. زمان گذشت و سیل رد صلاحیت‌ها صدای «به اصطلاح اصلاح‌طلب‌ها» را بلند کرد. صورت‌ها خراشیدند، موها کندند، وبلاگ‌ها نوشتند، [...]مالی‌ها نمودند و التزام عملی‌شان را به ولایت مطلقه‌ی فقیه ثابت کردند. تهدید به تحریم کردند تا دست آخر لطفی شامل شد و تغیراتی حاصل. اما قسم‌ها سر جای خود بودند و اراده‌ها همچنان راسخ. مشتی ارزن ریخته‌بودند صدای مرغان را ببرند که بریدند. ملاهای سیاه و سفید با ماموریت‌های جدید و ائتلاف‌های جدیدتر دوباره آمدند. آخر تحریم به صلاح نبود. آقا گفته بود: «مردم شرکت کنند». کسانی که سگ و گربه بودند برای حفظ کیان نظام دست به دست هم دادند. مردم را از بازی‌ها ترساندند و بازی دادند، از بدتر شدن وضع اقتصادی و گرسنه‌تر شدن‌ها، از توسری‌های بیشتر و محدودیت‌ها گفتند. از پیشرفت قدم به قدم حرف‌زدند....

اطلاعيه انتخاباتي-هادي خرسندي  

چند سوال از طرفداران شرکت در انتخابات مجلس

عکس: اینگونه رأی نوشتن ( خارج از کابین های پرده دار و در جوی آب) در افغانستان هم انجام نمیشود!

اگر قصدتان برای رأی دادن قطعی است، لطفا این ۱۰ نکته را رعایت کنید

احمدی نژاد در انتخابات شرکت نمی‌کند

در انتخابات شركت نمي كنيم/عزت الله سحابي، رئيس شوراي فعالان ملي مذهبي

فاطمه حقیقت جو: برگزاری انتخابات غیرآزاد خیانت است

شما بگویید چه کنم ! شرکت یا نه؟

کدام اصلاح‌طلب؟ کدام اصلاحات؟

چه باید بشود تا بفهمیم نباید رای بدهیم؟

در باب لزوم تحریم انتخابات فرمایشی :تحلیلی بر سخنرانی اخیر خاتمی

اندیشمند ایرانی ، احمد پناهنده: در نظـام جمکرانی ، " انتخابات " هیچ گونه معنی و مفهومی ندارد

بیانیه شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت مبنی بر عدم شرکت این اتحادیه دانشجویی در انتخابات مجلس هشتم

شیرین عبادی: این انتخابات، آزاد، سالم و عادلانه نیست رادیو زمانه

دفتر تحکیم وحدت در انتخابات مجلس هشتم شرکت نخواهد کرد/بیانیه شورای مرکزی دفتر تحکیم  

بیانیه شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت: در انتخابات شرکت نمی کنیم از آنجا که در جریان این انتخابات عملا قانون اساسی به عنوان میثاق ملی – با تمام انتقادات به آن- نقض شده و حق تعیین سرنوشت توسط مردم سلب شده است و دخالتهای گسترده گروههای نظامی از ابتدای فرایند انتخابات مشهود بود ادعای مشارکت صددرصدی مردم نیز مشروعیتی برای حاکمان به همراه نخواهد آورد. دفتر تحکیم وحدت با تاکید دوباره بر استراتژی بنیادین "دوری از قدرت" و دیده بانی جامعه مدنی، اعتراض خود را به نقض فاحش و سازمان یافته حق تعیین سرنوشت اعلام می کند. در مورد حضور در این انتخابات نیز معتقدیم شرایط یک انتخابات آزاد،عادلانه و رقابتی وجود ندارد و در این میان توجه گسترده به جامعه مدنی اولویت مهمتری می باشد. بنابراین ضمن اعلام عدم استفاده از توان تشکیلاتی خود و عدم شرکت در این انتخابات، حاکمان را به عذر خواهی از پیشگاه ملت به دلیل برگزاری چنین انتخاباتی دعوت می کند.

ما رای نمی دهیم  

من رای نمیدهم چون : آنچه تو گفتی نکنید آن کنیم (آهنگ زیبای حرکت از داریوش

رای گیری برای انتخابات مجلس؛ مشاهدات شما بی بی سی

عبدالله مومنی: انتخابات پیش رو بی معناست

تردید دانشجويان و روزنامه نگاران اصلاح طلب به شرکت در انتخابات  

ابر و باد و مه و خورشید و فلک هم، مخالف انتصابات.

مردم با شرکت در انتخاباتی بی ثمر اعتبار حکومت را بالا می برند

ابراز اميدواري فرماندار تهران(آقاي طلا) به راي دادن مردم ، در ساعات بعداز ظهر  

کارگران دراین بازی شرکت نمی کنند  

اگه رای ندیم چی میشه؟؟؟  

خوشگلا باید رای بدن یا اهداف بلندمدت اصلاح‌طلبان

مبارزات انتخاباتی نباید تنها به تحریم انتخابات ختم گردد

گزارش روزنامه فرانسوی اکس‍پرس از فعاليت انتخاباتي كانديداها در قزوين

آتش بس صلح جویانه ای بر بحث تحریم-مشارکت

آینه عبرت/رای دادند تا نظام تحکیم شود...چندی بعد «تاریخ مصرف» خودشان تمام شد

اوضاع خیلی خراب است

رای اجباری در مسجد جامع اقدسیه (سربازهای پادگان

۶ میلیون ایرانی گم شدند!  

گدایی رای از مردم، همراه با اعتراف به وجود گرانی در صداوسیما  ـ

به این علت واضح در انتخابات مجلس هشتم رای ندادم

گسترش موج انصراف اصلاح طلبان حکومتی از ترس رای نیاوردن

چرا در انتخابات شرکت نکنیم؟از متن اطلاعیه شورای فعالین ملی مذهبی در مورد عدم شرکت، بوی یاُس و غیر تسلیم و رضا کو چاره‌ای، می‌آید. اگر گزینه و اعلام شرکت نکردن یا تحریم یا هر نوع مقاومت دیگر به عنوان یک عمل سیاسی معطوف به هدفی انجام می‌شود باز حرفی، اما این عمل سیاسی عدم شرکت معطوف به کدام فایده برای جامعه است؟ آیا واقعاً در ساختار قدرت و شوکت آقایان با شرکت کردن تعداد کمتری در انتخابات بیست و چهارم اسفند خللی پدید می‌آید؟ و آیا در عمل میزان و اهمیت این خلل احتمالی با حذف کامل اصلاح طلبان از مجلس برابری می‌کند؟ ظاهراً مهمترین استدلال بعضی از مخالفان شرکت در انتخابات همین جنبه مشروعیت دادن به هیئت حاکمه است و حتی بعضی از آن تعبیر به بیعت با سلطان می‌کنند.

سفیر سابق ایران و کارشناس ارشد وزارت امور خارجه :اعلمی همچون مالک اشتر!

نامه سرگشاده یک جوان اصلاح طلب سابق: می خواستم به یاران خاتمی رای دهم! اما دیگر رای نمی دهم - [ ابراهیم _ ق

نامه ای از تهران: کابوس تحریم انتخابات برای نظام

در روز انتخابات چه بکنیم و چه نکنیم  

دكتر محمد ملكي: اين نوع انتخابات توهين به مردم است

استفاده کاندیدای اصول گرا از اشعار گروه پاپ "آریان" در تبلیغات

جبهه مشارکت ایران اسلامی در بیانیه انتخاباتی خود: سابقه ما در دفاع از جمهوری اسلامی از سابقه شورای نگهبان بیشتر است

نگاهی به آمار و ارقام انتخابات قلابی

بازی انتخابات/گوشزد

دیگه رو به این اخوندا نمیدم؛من پای صنوق ارا نمیرم

من رای نمی دهم

باد ما را خواهد برد !

طرفداری از تحریم یا شرکت در انتخابات : قرمزته یا آبیته

نافرمانی مدنی، بیم ها و امیدها ... (وبلاگ الفبای سرخ

چشم‌انداز و هدف تحریم انتخابات!

سخنی درباره انتخابات (عباس امیرانتظام

رای دهید تا من و تفکرم باقی بمانیم

نمایش انتخابات به پایان رسید!  

استفتا در مورد "لپ لپ" از مراجع !  

تلاش های مستمر برای سوء استفاده از معلمان در عرصه انتخابات  

من رویا دارم و انتخابم همین است  

بیانیه شماره 5 تشکل دانشجویان اصلاح طلب دانشگاه بین المللی قزوین( انتخابات، شركت يا ...؟!

عضو بلند پایه جبهه مشارکت : اصغرزاده، شتر مرغ است

ما آدما هم عجب آرزوهای جورواجوری داریما

در نظام جمکرانی "ا نتخابات " بی معنی است  

عباس عبدی: شرکت در انتخاباتی بی‌محتوا بی‌معناست!

میزان مشارکت، دغدغه‌ي مسوولان + نگاهي به تاريخچه‌ي انتخابات ج.ا ايران (همه‌ي انتخابات ایران)  ـ۱۰ کلیک

در نظـام جمکرانی ، "انتخابات" هیچ گونه معنی و مفهومی ندارد  

تحریم نمايش انتخابات از سوی شماری از نیروهای سر شناس

نافرمانی مدنی- تحریم انتخابات

آخ لا لای لای لای نانی نانای ... حالا دست ! ( + عکس ... نه طنز

یکی از سران جبهه اصلاحات ، کروبی را "کدخدای خرف" نامید

به به چه پنیری!  

کدام گزینه (ها) احتمالا انتخاب شما در روز 24 اسفند می باشد؟

لیست جعلی منیژه حکمت-تکذیبیه پرویز پرستویی-مصاحبه مشکوک اسانلو و توضیحات هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد

مخالفین: انتخابات غیردموکراتیک و فرمایشی است  

خامنه ای: نمايندگاني انتخاب كنيد كه راه خدمت دولت كنوني را هموارتر كنند

من با این هزینه ها اصلاح طلب شدم، پس تحریم نمی کنم، فقط رأی نمی دهم!

تحلیل مشخص از شرایط مشخص تحریم انتخابات در شرایط امروز نه بر این اساس که نظام خواهان افزایش آرای صندوقهاست که این امر در هر حال از طریق تقلبات گسترده در انتخابات محقق خواهد شد بل به علت تعمیق حرکت دمکراسی خواهی و حمایت از یکی ازانواع نافرمانی های مدنی که اکثریت پیشرو اجتماعی کشور برگزیده (و بدرستی نیز برگزیده) است، وظیفه همه نیروهای ترقی خواه می‌باشد

کروبی در دانشگاه تهران در مورد ائتلاف با دیگر اصلاح طلبان گفت: نه ما حاضريم با آنها كار كنيم و نه آنها حاضرند

آقای اصلاح طلب . دیگه بسه.

"صلاحیت و انتخابات" در گفتگو با دکتر محمود آخوندی

مهره شو، همراه شو...عزیز

اندیشمند ایرانی ، احمد پناهنده: در نظـام جمکرانی ، " انتخابات " هیچ گونه معنی و مفهومی ندارد  

با تحریم انتخابات سلطانی مشروعیت نظام را می‌گیریم و بعد..

مقالاتی در خصوص دموکراسی و اصول اساسى انتخابات آزاد

همایش بزرگ ! اصولگرایان

یک خبر خوش جنجالی در آستانه انتخابات !

زمانی که کارگزاران سرمایه حامی فرودستان می شوند

سو استفاده حزب اعتماد ملی از معلمان در انتخابات

هم نمایندگان از پیش تعیین شده اندهم تعداد رای دهنده گان!

سوالات مهمی در رابطه با مصاحبه منسوب به منصور اسالو  

هاشمی: انتخابات فرمایشی عامل تحریم  

در دفاع از حق رای آزادانه مردم "نه" به انتخابات فرمایشی مجلس هشتم راپر طنین تر کنیم 

جمعه را چگونه سپری کنیم ؟!  

نتایج یک نظر سنجی وبلاگی در مورد شرکت در انتخابات

غزلقصیده انتخابات مجلس هشتم به واقع تازه است و نوبر است انتخاباتش به دست رهبر است مردوزن، پیروجوان بی کاره اند صاحب قدرت در اینحا منبر است ممد است و خنده هایش خنده دار حرف آخر در دهان ابتر است مهدی شیخ الشیوخ امیدوار مملکت جولانگه رجاله های بربر است ......

این هم یه جور برخورد با انتخابات  ما در کشور نه اصلاح طلب داریم نه اصول گرا . این دسته بندی ها رو یاران خاتمی شارلاتان از خودشون بعد از دوم خرداد در آوردن و دسته خودشون رو کردن اصلاح طلب و مخالفین و افراطیون رو کردن اصول گرا . حقیقت اینه که ما در کل فضای حکومت اسلامی نه اصول گرا داریم نه اصلاح طلب و همه اینها از یک قماش و یک دسته هستن . میپرسین چطور ؟ دلیلش ساده ست . چون هر دوی این گروه ها تابع رهبر و ولایت مطلقه فقیه هستن . فقط یک گروه طرفدار احمدی نژاد هستن که وحشی و بدوی و لات و اوباش متمدن نشده هستن و یک عده طرفدار خاتمی که اصلاح نژاد شده و متمدن تر هستن . وگرنه سر و ته همشون یک کرباسن.

نقد باورهاب ما ایرانیان

هشدار جدي جبهه متحد اصول گرايي به اعضاي خود: حق شرکت در هیچ لیست دیگری را ندارید

چند مطلب پراکنده و یک خبر داغ از مصوبه جدید اتحادیه ی اروپا

نمایش انتخابات رژیم اشغالگر اسلامی را تحریم کنید

بیانیه شورای هماهنگی جنبش جمهوریخواهان دمکرات و لائیک ایران درباره  

انتخاباتی درفضای سرد همراه با جنگ روانی  

شیرین عبادی نیز نمایش انتخاباتی مجلس هشتم را تحریم کرد

انتخابات به سبک ايران

بازیگر یا مهره؟

در این انتخابات!اگر می توانستم هم رای نمی دادم  

حضور اقليتهاي مذهبي در پاي صندوقهاي راي

تصویر تبلیغات آقای کروبی در یک فلافل فروشی  

انتخابات در این حکومت نه تنها قدرت تغییر و اصلاح ندارد، بلکه فقط یک نمایش مشروعیت است

یک رای هم برای نظام غنیمت است: احمدی نژاد رای می دهد!  ـيك مقام مسوول در رياست جمهوري از تلاش گروه همراه احمدي نژاد براي تنظيم برنامه‌هاي وي به منظور بازگشت رييس جمهور به تهران جهت شركت در انتخابات مجلس هشتم خبر داد.

نه هرکه نامزد انتخابات شد دلبری داند!  آقا شب انتخاباتی من فال حافظ گرفتم و این اومد! یکی برای ترجمه کنه باید رأی بدیم یا نباید بدیم!نه هر که چهره برافروخت دلبری داند/ نه هر که آینه سازد سکندری داند/نه هر که طرف کله کج نهاد و تند نشست/کلاه داری و آیین سروری داند/هزار نکته باریکتر ز مو این جاست/نه هر که سر بتراشد قلندری داند/+ عکس دو کاندیدای خوش چشم و آبرو/دم شیرین عبادی گرم که گفته وقتی روزنامه‌های اصلاح طلب مثل اعتماد ملی و اعتماد و ... وهمشهری جرأت نکردن آگهی پولی مارو برای تبریک برنده شدن جایزه‌ی اولاف پالمه پروین اردلان چاپ کنن چه‌طوری انتظار دارن بیاییم بهشون رأی بدیم؟

به سوی تحریم انتخابات(جبهه ای بدون جنگ انتخابات مجلس هشتم یکی از بزنگاه های مهم تاریخی و شاید آخرین فرصتی است که تمامی افراد و گروه ها و احزاب و سازمان هایی که تاکنون به نوعی و به نحوی با رژیم اسلامی بده بستان داشته و لاس می زده اند، با تحریم آشکار، قاطعانه و بدون اما و اگر، به دامن ملت باز گردند. زمانی که رهبر رژیم در کارناوال استان یزد با صراحت، انتخابات را" نمایشگاه" اقتدار نظام می نامد، در حقیقت پوچ بودن تصور پارلمانتاریسم در حکومت اسلامی را با وقاحت به رخ می کشد. آنانی که تا به حال به بهانه انتخاب بین بد و بدتر و به دنبال سراب شرّ کمتر، بدی و شرّی دائمی را بر ملت آوار کرده اند، از خواب گران برخیزند و یکبار برای همیشه بنا به مثل" یا رومی رومی یا زنگی زنگ"، تکلیف خود را با ملت و آینده ایران روشن کنند. اگر بادی در سر و ریگی به کفش نداشته باشند و یا قادر باشند که از منافع حقیری که نظام اسلامی مثل تکه استخوانی به سویشان پرتاب می کند دل بکنند، ملتی که با هوشیاری ناظر کمترین تحرک و فعالیت آنان بوده و هست، ای بسا چشم خود را بر بسیاری از فرصت طلبی ها و ندانم کاری های ایشان ببندد و با آغوش باز پذیرای ایشان گردد

بیانیه دفتر تحکیم وحدت مبنی بر عدم شرکت این اتحادیه دانشجویی در انتخابات مجلس هشتم  عبدالله مومنی در گفتگو با واشینگتن پست: شرکت در انتخاباتی که شهروندان حق انتخاب شدن و انتخاب کردن نداردند بی فایده است. (فيلتر شكن: ellesolab.org) (لينك اصلي : http://www.advarnews.us/university/6850.aspx)

سو استفاده برخی از کاندیدا ها از عکس های اعتراضات دانشجویی برای نمونه در یک هفته نامه نزدیک به طیف اصلاح طلبان حکومتی عکسی از تجمعات اخیر دانشجویی منتشر شده که در نسخه اصلی عکس شعار پلاکارد در دست دانشجویان " جنبش دانشجویی آماده قیام است" می باشد، در حالی که در نسخه در این ویژه نامه تبلیغاتی به "وعده ما شرکت درانتخابات 24 اسفند" تغییر یافته است....

ترديد جدي در صحت مصاحبه منسوب به اسانلو در حمايت از ائتلاف اصلاح طلبان  اينجانب رضا شهابي به عنوان عضو هيئت مديره سنديكاي كارگران شركت واحد بر اين نظر استوارم كه 1 - مسئله سنديكا صنفي است و دنباله رو هيچ حزبي نيستيم 2 - همين اعضاي ائتلاف اصلاح طلبان در دو دوره ئی که قدرت را در دست داشته اند و لابد آنموقع مي توانستند از حقوق كارگران دفاع و در جهت بهبود وضعيت كارگري با به تصويب رساندن مصوباتي به نفع جامعه كارگري اقدامات خوبي را انجام داده و مقاوله نامه هاي 87 و 98 سازمان جهاني كار كه ايران يكي از كشورهايي است كه متعهد به اجراي اين مقاوله نامه ها مي باشد و هم چنین در آن موقع مي توانستند در راه ايجاد تشكل هاي مستقل كارگري گام بزرگي بردارند اما دردا که بعد از راهيابي به مجلس تمام گفته هاي خود را از ياد بردند . وهيچ اهميتي براي راي كارگران قائل نشدند . 3- در حال حاضر ائتلاف اصلاح طلبان لیستی را ارائه نموده اند كه در آن مي توان به اسامي عليرضا محجوب ، سهيلا جلودار زاده و تني چند از اعضاي حزب خانه كارگر اشاره كرد كه عليرضا محجوب يكي از بانيان حمله به سنديكاي شركت واحد در تاريخ 19/2/1384با همراهي شوراهاي اسلامي كار مي باشد و ديگر كانديداهاي موصوف به روشهاي معمول از اين حركت غير انساني حمايت كردند . حتي بعد از اين يورش كه منجر به بريده شدن زبان منصور و غارت اموال سنديكا شد، هيچگونه عكس العملي از خود بروز ندادند . حال پرسیدنی است که چه طور مي شود به ليست ائتلاف اصلاح طلباني كه نام سركوبگران سنديكا در آن آمده راي داد؟

شناسنامه آدم ناموس آدمه  

انتخابات ، شرکت تمام قد ، شرکت مشروط ، عدم شرکت یا تحریم ؟ دیروز با یکی از معدود افرادی که بیشترین تاثیر را در تصمیم گیری اصلاح طلبان دارند ، تماسی داشتم و پرسیدم : چه تصمیمی دارید ؟ گفتند : در حوزه هایی که کاندیدا داریم ، رقابت می کنیم و در حوزه هایی که کاندیدا نداریم از مردم عذر خواهی کرده و می گوئیم توان رقابت نداریم !!! گفتم در مجلس هفتم که رد صلاحیت ها کمتر و شما می توانستید در صد حوزه رقابت کنید ، عدم شرکت را اعلام کردید و اکنون اوضاع بدتر است ، موضع ملایم تری اتخاذ می کنید ؟ پاسخ قانع کننده ای نشنیدم .شاید هم علت عدم پاسخ قانع کننده ، تلفنی بودن مکالمه و کمی فرصت بود ، چون خود ایشان هم گفتند که من سه ساعت تحلیل را که نمی توانم در چند دقیقه به شما بگویم . بگذریم . باز هم یک پرسش ، اما این بار چهار گزینه ای : به نظر شما ، با وضعیت پیش رو چه باید کرد ؟ 1_شرکت تمام قد 2_شرکت در حوزه های محدود رقابتی 3_ عدم شرکت 4_ تحریم تمام عیار

تمسخر یکی از کاندیدا های مجلس در استادیوم شهر کرج در نیمه دوم بازی چند فرد که کت و شلوار مشکی با عینک دودی آنان را در میان تماشاگران متمایز می کرد با حضور در میان جوانان تماشاگر فوتبال سعی کردند با پیشنهاد پول آنان را به تشویق یکی از کاندیدا های زن در شهر کرج دعوت کنند. اما جوانان تماشاچی...

مردم آنقدر درک دارند که بدانند اصلا رای بدهند یا نه پرویز پرستویی

 

 Islamic Republic Regime March 2008 Elections انتخابات اسفند 1386 در رژیم جمهوری اسلامی