محمد رضا شجریان
خواننده گفت: هنوز از فراق علی تجویدی داغدار هستیم که باید
شاهد رفتن غزیز دیگری چون یاحقی باشیم این هنرمند به حق نابغه ای بود که با درایت
بسیار ساز ویلون را میان مردم برد. زمانی که سرپنچه پرویز بر ساز نهاده می شد
هرشنونده ای از خود بی خود می شد، این هنرمند حق بزرگی به گردن ویولن دارد هر کس که
دست به ویولن می برد می خواهد مثل یا حقی ساز بزند ؛ واقعا
دردناک است که پرویز سالها کنج عزلت اختیار کرده
بود وبا همان درد عزلت به علی تجویدی پیوست . بهتر است ساز
یاحقی را همراه خودش به خاک بسپاریم چون بعد از او کسی نمی تواند مانند او ساز
بزند.
کیوان ساکت
آهنگساز و نوازنده گفت: می گویند زمانی که نوازنده شهیر ویولن، "یهودی منوهین" در
یکی از سفرهای خود به ایران نوازندگی پرویز یاحقی را از نزدیک دیده، گفته نوازندگی
یاحقی به گونه ای است که گویی ویولن، یک ساز ایرانی است.
آرشه های خوش صدا ، شفاف و بدون صداهای اضافی و پنجه ژوست (کوک) و پر حالت از ویژگی
های بارز نوازندگی زنده یاد پرویز یاحقی بود.
"محمد سریر"
رئیس هیات مدیره خانه موسیقی گفت: چیره دست بودن هنر پرویز
در نواختن سازش بر هیچ کس پوشیده نیست ولی نکته ای که در شیوه ساز او قابل اعتنا و
مثال زدنی است نوع نواختن ویولن از نظر فنی است به این معنی که یاحقی علاوه بر
ممتاز بودن در ارائه هنر سازش در حوزه آهنگسازی هم نغمه هایی را خلق کرده که هر یک
از ین نغمه ها به نوعی بیان کننده هویت ملی و ایرانی ما است که خوشبختانه تا امروز
استمرار پیدا کرده است و مطمئنم که از این پس هم جاودانه خواهد ماند.